خانه » مقالات » رسیدن به لاغری موضعی با ورزش

رسیدن به لاغری موضعی با ورزش

چه ورزشی برای لاغری موضعی تاثیر گذار تر است بهترین تست ات در این زمینه کدامند و اگر می خواهیم چربی های قسمت های خاصی از بدنمان آب شوند چه کارهایی باید انجام دهیم این پرسش بسياري از افرادی است که قصد لاغر شدن دارند!


لیپوماتیک

لیپوماتیک,روش لیپوماتیک,لاغری

میلیون نفر از مردم ایران یا چاق هستند یا اضافه وزن دارند؛ این یعنی بیش از ۳۰درصد از ایرانی‌ها در معرض ‌های قلبی- عروقی، دیابت یا مرگ‌ومیر ناشی از آنها قرار دارند می بایست برای آب کردن چربی‌های اضافه‌شان فکری کنند.

تعداد بسياري از آن ۷۰درصد باقی مانده به‌خاطر پشت میز‌نشینی کم شدن کار ‌های روزمره‌شان با چاقی موضعی شکم‌های برآمده پهلوهای بیرون زده درگیرند. با این حساب عجیب نیست که چاقی مفرط را اپیدمی این سال‌ها بدانیم. اما آیا جهت لاغرشدن و خلاصی از چربی‌های اضافه شکم راه میانبری نیز وجود دارد؟ این مطلب را بخوانید تا جواب ۴سؤال رایج چاق‌ها را از سمیرا تاجدینی، کار‌شناس اافزایش تغذیه بگیرید.

۱- رژیمی جهت لاغری موضعی وجود دارد؟

چاقی موضعی ممکن است از بعضی جهات از چاقی عمومی سخت‌تر باشد چون چنانچه رژیم بگیرید تمام جای بدنتان لاغر می‌شود چنانچه ورزش بکنید ، نمی‌توانید سریع به جواب برسید. اینجاست که خیلی ‌ها به فکر رژیم‌هایی برای لاغری موضعی می‌افتند تا بدون آنکه صورتشان لاغر شود، بتوانند بعضی اعضای بدنشان را لاغر کنند. اما بایستی گفت که در جهان چنین رژیم هوشمندی کشف نشده و تنها راه تغییر اندازه چربی بدنتان، تغییر عادت غذایی لاغری کلی بدن است.

ی انرژی دریافتی شما بیش از نیازتان باشد، این انرژی به‌صورت بافت چربی درمی‌آید در بدن ذخیره می‌شود. جایی که چربی‌ها جهت ذخیره شدن انتخاب می‌کنند، شکم، پهلو و ران‌ها هستند ژنتیک بدن شما تعیین می‌کند که چربی‌ها در کجا ذخیره شوند. برخی، این چربی را در بالاتنه بخش میانی بدن ذخیره می‌کنند و شبیه به سیب می‌شوند و برخي در پایین تنه و ران ذخیره می‌کنند و فرمی پیدا می‌کنند که شبیه به گلابی است. اگر می‌خواهید از شر این چربی‌ها خلاص شوید، بایستی به اندازه نیازتان انرژی دریافت بکنید اگر روزی بیشتر از نیازتان انرژی گرفتید، با تحرک و ورزش این مازاد انرژی را بسوزانید.

جهت آنکه بتوانید وزن اضافی‌تان را کم بکنید ، بایستی رژیمی سالم منطقی در پیش بگیرید. در چنین رژیمی، چربی‌های اشباع شده مثل روغن نباتی جامد، کره چربی گوشت به میزان بسیار زیاد کم وجود دارد، فست فود حذف شده و تنقلاتی با کالری بالا مطلقا وجود ندارد. در عوض، تا می‌توانید می بایست میوه‌های کم‌کالری، سبزیجات، لبنیات کم چرب، حبوبات، پروتئین گیاهی و حیوانی میل بکنید .در کنار این رژیم بایستی به‌طور منظم همیشگی ، کار بدنی داشته باشید؛ جهت مثال روزی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی بکنید .

۲- جراحی برای لاغری موضعی جواب می‌دهد؟

هر قدر مدت زیادتری از تجمع چربی‌ها در بدن شما بگذرد، رفع آنها سخت‌تر می‌شود. در این صورت، ممکن است رژیم سالم و ورزش مناسب انجام دهید ولی شاهد آب شدن بقیه قسمت ‌های بدنتان به جز شکم یا ران‌ها باشید. دلیل ش آن است که چربی‌های قدیمی بدن شما، تبدیل به چربی‌های خارج از دسترس و نگرانی شده‌اند و پیوندهای بین آنها به آسانی شکسته نمی‌شود. در این شرایط، استمرار کار بدنی می‌تواند کم‌کم این چربی‌ها را وادار به آب شدن نماید . در مورد این چربی‌ها گاهي وقتها اوقات متخصصان روش‌های لیزر یا رادیوتراپی را توصیه می‌کنند که به شکسته شدن چربی‌ها یاری می‌کنند ولی پای جراحی در بین نیست و فقط چربی‌های دور از دسترس و نگرانی به چربی‌های آب‌شونده تبدیل می‌شوند. در مورد مصرف از این تکنیک‌ها تنها کارشناس می‌تواند نظر بدهد. ولی زیاد ‌ها هم هستند که ترجیح می‌دهند به جای رژیم و ورزش سراغ جراحی بروند. لیپوساکشن یکآموزش جراحی رایج در کاهش چربی‌های بدن است که عموما برای چربی‌های دور از دسترس و نگرانی به‌کار می‌رود. در این روش، چربی‌های اضافی بدن با عمل جراحی خارج می‌شوند ولی اینروش زیبا یی، به هیچ عنوان یک بازبینی همیشگی و قطعی نیست اتفاقا دردسرهایی دارد. برای مثال چنانچه قبلا شاهد تجمع بافت دست چربی‌ها در این ناحیه بودید، بعد از لیپوساکشن چون بافت‌های چربی بدنتان دستکاری شده، چربی‌ها به شکل ناهموار در بدنتان تجمع می‌یابند چون محوطه‌ای تونل مانند زیر بافت ایجاد می‌شود که شکل لایه اولیه پوست را ناهموار می‌کند. از طرف دیگر مثل هر عمل جراحی دیگری لیپوساکشن هم خطراتی دارد که حاوی عفو نت، خونریزی‌های ناخواسته آمبولی چربی زیر پوست است. تکنیک‌های جراحی دیگر مثل لیزر لیپولیز (تخریب بافت چربی با لیزر) به همین شیوه، جزو روش‌های م ی و ناپایدار لاغری به‌حساب می‌آیند اما مضرات لیپوساکشن را دارند.

۳- به تبلیغات لاغری موضعی اعتماد کنیم؟

تبلیغات لاغری آنقدر متنوع است که اگر بخواهید تابع آنها باشید، برای گزینش آموزش لاغری‌تان سردرگم خواهید شد. هر تولید‌کننده‌ای معتقد است به راز لاغری راحت و بی‌دردسر پی‌برده و شما فقط با خرید آن محصول می‌توانید لاغر شوید. از کفش پیاده‌روی گرفته تا کمربندهای لاغری دستگاه‌های دراز و نشست. اما واقعیت این است که راز لاغری شما در هیچ یک به همین دلیل ش‌ها نیست چنانچه در تاثیر استفاده از آنها وزن کم بکنید ، ممکن است آسیب‌هایی هم به بدنتان وارد شود. جهت مثال کمربندهای لاغری با وارد کردن شوک‌های برقی خفیف گرمای موضعی در محل ایجاد می‌کنند باعث تعریق در بدن شما می‌شوند. همین ایجاد گرما به‌دنبال آن تعریق خیلی باعث چروکیده شدن ماهیچه‌ها می‌شود و به همین دلیل به‌طور م سایز بدن را کوچک‌تر نشان می‌دهند ولی این لاغری موضعی در واقع تعداد بسياري از سلول‌های آن بخش از بدن شما را از بین برده و شما جهت تهیه عضله‌ای که با دست خودتان تخریب کرده ‌اید، بایستی مدت‌ها تلاش و ورزش بکنید . کفش‌های پیاده‌روی دستگاه‌های دراز و نشست اگر تأثیری بر کاهش وزن شما داشته باشند، به‌ آن است که جهت تان انگیزه تحرک ایجاد می‌کنند؛ اما به شرطی که خود این کفش‌ها یا دستگاه‌ها استاندارد باشند آسیب ‌ای به بدنتان وارد نکنند.

۴- چه ورزشی جهت لاغری موضعی خوب است؟

بهترین ورزش برای كم شدن قطر ران یا چربی‌های لگن و شکم انجام ورزش‌های هوازی است. ورزش‌های هوازی به ورزش‌هایی گفته می‌شود که برای مدت حداقل ۲۰ دقیقه ضربان قلب شما را به ۶۵ تا ۸۰درصد حداکثر میزان ضربان قلب می‌رسانند. در این ورزش‌ها، عضلات اصلی بدن مانند عضلات ران، بازو‌ها، عضلات سینه پشت پا که نیازمند افردی ژن زیادتری هستند به‌کار گرفته می‌شوند بدن به چربی‌سوزی می‌افتد. در فرایند چربی‌سوزی جهت این کار، به‌طور اتوماتیک سراغ چربی‌های جمع شده در اندام‌های چاق مثل شکم و ران‌ها می‌رود و بعد از مدتی، با کم‌شدن توده چربی در بدن، وزن کم می‌کنید. ورزش‌های هوازی ی به حداکثر چربی‌سوزی می‌رسند که به‌طور مستمر ۴۵ دقیقه تا یک ساعت در روز آنها را انجام دهید. خوشبختانه ورزش‌های هوازی آنقدر متنوع هستند که در هر موقعیتی می‌توانید سراغشان بروید. راه رفتن تند، دویدن آرام، دوچرخه‌سواری، شنا، استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت طناب‌زدن نمونه‌هایی از ورزش‌های هوازی هستند که می بایست حداقل ساعت در روز به‌طور مرتب آنها را انجام داده اما در کنار آن رژیم غذایی سالمی را در پیش بگیرید. یادتان باشد اگر باید چربی بسوزانید، پیاده روی تند را به‌مدت یک ساعت در پروگرام ‌تان بگذارید تا سریع به چربی سوزی بیفتید اگر می‌خواهید وضعیت فعلی را حفظ بکنید ، پیاده‌روی را با سرعت متوسط ادامه دهید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
x

شاید بپسندید

چگونگی انجام مشاوره آنلاین روانشناسی

چگونگی انجام مشاوره آنلاین روانشناسی   در این مطلب قصد داریم تا شما دوستان را ...